5 d'abril de 2025
El Tour dels Polígons
Article publicat inicialment al butlletí municipal "Granollers Informa" del mes d'abril de 2025.
Joan Ricart i Angulo
Regidor portaveu de Granollers Primàries
Regidor portaveu de Granollers Primàries
A finals del mes de febrer, la nostra ciutat es llevava amb una notícia que deia que formaríem part de la “Grand Départ Barcelone 2026”, i que acolliríem la sortida de la tercera etapa del Tour de France 2026 que portarà a l’elit del ciclisme mundial cap a territori francès. Sense cap mena de dubte, ser part activa d’un esdeveniment d’aquestes característiques és una molt bona notícia per a la ciutat, i des d’aquest grup municipal només podem fer dues coses: en primer lloc, felicitar l’equip de la regidoria d’esports del consistori pel treball fet, que ens consta que ve de lluny; i, en segon lloc, treballar perquè sigui un èxit, assegurar-nos que no es tracta d’un acte de cara a la galeria i que el pas del Tour per la ciutat tingui un impacte de llarga durada.
És precisament per això que volem parlar de l’Estudi dels punts crítics del transport públic als PAE del Vallès Oriental, realitzat per la consultora Daleph i publicat pel Consell Comarcal del Vallès Oriental aquest mes de març. Si anem a la secció que tracta els polígons de Granollers, hi llegim: “El trànsit de vehicles de mobilitat personal (VMP) (...) per vies d’alta fluïdesa com són la C-17 i la C-352 genera situacions de perill (...). La implantació d’un carril bici connectant nuclis adjacents i PAE es fa prioritària”; més avall també hi diu que “la manca d’infraestructures per a bicicletes al PAE Coll de la Manya es percep com un element crític que s’ha d’abordar”; i, ja cap al final, es considera que en “la connexió entre l’estació de tren de Granollers Centre i el PAE Palou Nord només hi ha dues parades d’autobús a l’entrada del PAE, però no hi ha parades que entrin al PAE ni existència de carrils bici”.
Un dels punts del nostre programa electoral deia: “Millorar l’accessibilitat amb transport públic i pedalable als diferents polígons de la ciutat”. Fem que la “Grand Départ” no sigui només una meta volant més en l’esforç de millora de la mobilitat a la nostra ciutat i que serveixi per consolidar una xarxa pedalable que connecti la ciutat amb els seus polígons i aquests entre ells. Qui sap si en un futur no podrem fer la “Volta dels Polígons”, els dies de l’Ascensió?
Joan Ricart i Angulo
05-04-2025 Opinió Granollers informa Butlletí municipal 2025